fotka Libereckého kraje
Domů > Nápověda

Pro občany

Proč se mám registrovat?

Provádět platby prostřednictvím Platebního portálu jde i bez registrace. Registrace však zvýší Váš komfort – například si můžete předvolit obce, ve kterých jsou poskytovány služby, za které platíte, nebo budete mít přehled o provedených platbách.

Máte problém s výběrem správného poplatku?

V tomto případě se pro pomoc obraťte na konkrétní obec, které poplatek platíte. Použijte kontakt, který naleznete po levé straně při výběru poplatku..

Nemůžete najít službu, kterou chcete zaplatit?

Pokud je služba na Portálu, najdete ji pod odkazem „Chci zaplatit“. Nejprve najděte obec/město, v němž je služba poskytována (nejčastěji místo Vašeho trvalého bydliště), po vyhledání se Vám zobrazí seznam obcí, u kterých lze pře Platební portál hradit poplatky a následně se vypíše seznam poplatků-

Pokud danou službu na Portálu nenajdete, není možné jeho prostřednictvím za ni zaplatit. Kontaktujte poskytovatele služby a požádejte ho, aby se na Platebním portálu zaregistroval a umožnil Vám bezpečně a pohodlně platit.

Platba se mi vrátila na můj účet, proč se tak stalo?

Může se stát, že Vaše platba se vrátí na Váš bankovní účet. Důvodem je to, že organizace, které jste svou platbu zaslali, nebyla schopná ji správně přiřadit konkrétní osobě, nebo nebyly správně vyplněny jiné nezbytné údaje. Organizace proto platbu poslala zpět nám, a my jsme Vám ji vrátili na účet. V takovém případě svou platbu prosím zopakujte, a pečlivě si zkontrolujte všechny vyplněné údaje, zda jsou bez překlepů a odpovídají kolonkám, které organizace pro správné zařazení platby potřebuje. 

Který webový prohlížeč je pro používání Platebního portálu potřeba?

Platební portál je připraven pro použití ve všech standardně používaných prohlížečích (Chrome, Edge, Firefox, Safari, Opera). Pokud používáte některý méně rozšířený nebo starší prohlížeč (např. Internet Explorer), je možné, že některé součásti webu nebudou fungovat správně. 

Pro obce

Jak se zaregistrovat jako organizace na platebním portálu?

V pravém horním rohu je ikona pro registraci. Při zadávání přístupových údajů označíme zaškrtávací tlačítko u textu "Chci registrovat organizaci, která bude nabízet služby a přijímat platby". V dalším kroku Vás již políčka navedou k vyplnění údajů, které jsou nutné pro registraci Partnera (obce). Systém poté v dalším kroku vygeneruje smlouvu ve formátu PDF, kterou partner digitálně podepíše a s potvrzením o vlastníkovi bankovního účtu odešle na e-mailovou adresu Platebního portálu.

Mohou na Portálu nabízet své produkty i jiné organizace než obce a města?

Platební portál a poplatky s tím spojené jsou financovány z rozpočtu Libereckého kraje a v první zaváděcí fázi je určen primárně pro obce a města. Do budoucna je plánováno s přizváním i dalších organizací, jako jsou, školy, školky, jídelny, domy s pečovatelskou službou, sportovní kluby a dalších. 

Mohou na Portálu nabízet své produkty a služby i podnikatelé?

Vzhledem ke skutečnosti, že byl vývoj aplikace financován z veřejného rozpočtu, je platební portál určen výhradně pro organizace neziskového charakteru. Inzerování služeb skrze platební za účelem zisku není podporováno.

Jakými dokumenty se provoz Portálu řídí?

Obchodní podmínky a podmínky GDPR naleznete v patičce webové stránky. Podmínky poskytovatele bankovních služeb naleznete na webových stránkách Pays.cz s.r.o..

Kdo může podepsat smlouvu za Partnera, jedná-li se o obec či město?

Za organizaci jedná její statutární orgán, s ohledem na § 166 odst. 1 Občanského zákoníku (Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci; přitom rozhoduje stav, jak se jeví veřejnosti.) je možné akceptovat i případy, kdy se jedná o zaměstnance, který má danou věc evidentně v působnosti z titulu své funkce, případně má daná osoba pro daný úkon vystavenou plnou moc, kterou Provozovateli doloží.

Kdy bude aktivní účet Partnera?

Pro aktivaci účtu Partnera je třeba vyplnit všechny povinné údaje v registračním formuláři, vygenerovat si smlouvu, podepsat a poslat na e-mail provozovatele spolu s potvrzením vlastníka bankovního účtu. Toto potvrzení naleznete v internetovém bankovnictví své banky. Do 2 pracovních dnů přijde na e-mail uvedený v registračním formuláři zpráva o aktivaci účtu.

Jakým způsobem zadat poplatek, který si následně Klient bude moci zakoupit?

Podrobný návod ke stažení ve formátu PDF. naleznete v sekci DOKUMENTY v patičce webové stránky.

Jak postupovat, když obec nedokáže příchozí platbu přiřadit konkrétní osobě?

V případě, že obec není schopna příchozí platbu na svůj účet přiřadit konkrétnímu Klientovi, anebo příchozí platba postrádá jiné zásadní údaje pro její identifikaci a přiřazení, kontaktuje neprodleně Provozovatele a zašle mu veškeré relevantní údaje spojené s touto příchozí platbou. Pracovníci Provozovatele následně dohledají informace o platbě v systému Platebního portálu a poskytnou Partnerovi dostupné údaje umožňující správnou identifikaci platby. V případě, že ani po komunikaci Partnera s Provozovatelem nebude možné platbu identifikovat, je Partner povinen danou platbu odeslat s totožnými údaji zpět na sběrný účet Provozovatele, a to ve lhůtě nejdéle do 60 dnů od data původní platby realizované Klientem. Provozovatel po obdržení vrácené platby následně bez odkladu provede vrácení předmětné platby zpět na účet Klienta.

Máte problém se správou svého účtu nebo správou svých služeb?

V případě, že máte problém s nastavením služeb nebo se správou vašeho účtu, kontaktujte provozovatele platebního portálu. Kontakty naleznete v patičce webové stránky.

Jak mám postupovat, když potřebuji změnit číslo bankovního účtu pro příchozí platby?

V sekci DOKUMENTY je připraven dokument s názvem "dodatek ke smlouvě - změna bankovního účtu", který je potřeba vyplnit, podepsat a poslat na e-mail provozovatele platebního portálu s potvrzením vlastníka účtu (naleznete v internetovém bankovnictví). Poté je třeba domluvit s provozovatelem časové údaje, od kdy je třeba přesměrovat platby na nový bankovní účet.

Který webový prohlížeč je pro používání Platebního portálu potřeba?

Platební portál je připraven pro použití ve všech standardně používaných prohlížečích (Chrome, Edge, Firefox, Safari, Opera). Pokud používáte některý méně rozšířený nebo starší prohlížeč (např. Internet Explorer), je možné, že některé součásti webu nebudou fungovat správně.